Kelebihan Coq trol plus shaklee yang ramai tidak tahu.

Selalu kalau sebut vitamin c, vitamin E, omega semua orang tahu. Vitamin ini terkenal dan biasa dimakan setiap hari di kalangan kita. Tapi kalau sebut coenzyme10 sebenarnya ramai yang jarang dengar atau tak pernah dengar pun. Mungkin ini baru pertama kali tahu dan dengar tentang vitamin ni.

Apa itu coenzyme10?


Coenzyme10 atau nama ringkasnya coq10 merupakan antioksida yang ada dalam tubuh manusia. Hebatnyaa kuasa Allah, DIA ciptakan tubuh manusia secara semulajadi yang sememangnya ada vitamin ni dalam badan. Coenzyme 10 ini berfungsi membantu menghasilkan tenaga dalam badan manusia. Walau bagaimana pun, semakin meningkat usia, semakin berkurangan coenzyme 10 dalam tubuh badan.

Cerita mengenai coq trol plus, syafa teringat pertama kali cuba co-Q ni masa ramadhan baru-baru ni. Ambil sebab tak nak bagi mengantuk waktu sahur. Plus nak try la jugak rasa effect dia sebab ramai cakap bila ambil coq trol plus shaklee ni tenaga lain macam. Rupanya betul. Sendiri dah alami memang tak mengantuk langsung bila ambil coQ ni waktu sahur. Masa tu saya ambil Cinch tea dan coqQ sekali. Gabungan mantappp super power energy walau bulan puasa😀.

Bangun seawal 4.30 pagi. Waktu siang tak mengantuk langsung sehingga lah ke malam. Sampaikan saya sendiri tak perasan bila husband tegur "nape ligat semacam bulan puasa ni" buat kerja tak henti waktu tu. Nak mengaji best betul rasa tak mengantuk auto rajin😄. Bangun seawal pagi, jam 11 malam baru tidur. Ya Allah begitu powernya kesan coq ni.

Patut lah ramai yang cakap coq ni best. Ye lah sebelum ni tak pernah rasa nak try sebab vitamin ni jarang orang makan. Hakikatnya penting tau coQ ni.

Untuk meningkatkan coenzyme 10 dalam badan supaya tak berkurangan, atasi masalah selalu keletihan, disarankan ambil lah coq trol plus shaklee ni.


Tengok botol nampak kecil. Orang kata kecil-kecil cili padi. Tapi super power!

Selain menghasilkan tenaga, coq trol plus ni sangat bagus untuk siapa yang ada masalah tekanan darah tinggi. Ada kajian yang mengatakan masalah jantung juga disebabkan  coenzyme 10 dalam badan dah berkurangan. Mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi mempunyai risiko masalah jantung, strok, buah pinggang.




Menurut Helo doktor,

fungsi CoQ10 lain selain sebagai ubat tekanan darah tinggi, bukan tekanan darah tinggi sahaja, suplemen CoQ10 juga mungkin berkesan untuk merawat:

🌼Diabetes.
Banyak kajian yang mencadangkan pengambilan CoQ10 untuk mengurangkan kolesterol LDL di dalam darah pesakit diabetes. Walau bagaimanapun, masih banyak kajian perlu dijalankan.

🌼Migrain.
Mereka yang mengambil suplemen CoQ10 dikatakan kurang mengalami migrain.Menurut kedua-dua American Academy of Neurology dan American Headache Society, ia mungkin berkesan dalam mencegah migrain, walaupun kajian untuk menyokong ini masih terbatas. Ada kemungkinan bahawa ianya mempunyai kesan ini kerana ia mengekalkan mitokondria dalam sel-sel yang sihat.

🌼Meningkatkan prestasi fizikal.
Disebabkan CoQ10 membantu penghasilan tenaga, suplemen ini dipercayai dapat meningkatkan prestasi fizikal pengamalnya. Walau bagaimanapun, masih banyak kajian yang perlu dijalankan untuk menyokong kenyataan ini.

🌼Membantu kesuburan.
Mengambil suplemen CoQ10 dikatakan dapat membantu masalah kesuburan wanita dan lelaki.

🌼Kesihatan kulit.
Mengaplikasikan CoQ10 terus kepada kulit dikatakan dapat mengurangkan kerosakan yang berlaku disebabkan sinaran UV dan mengurangkan kedutan.

 

Kenapa anda  wajib amalkan CoQ-Trol Plus Shaklee?

1. Menjana Tenaga Berkekalan

2. Melancarkan Peredaran Darah

3. Tingkatkan Kesihatan Sistem Reproduksi.

4. Kulit Yang Sihat dan Berseri

5. Tingkatkan Fungsi Otak (Kognitif)


Bagaimana CoQ-Trol Plus Shaklee Bertindak?

Analogi nya coQ-Trol ni ibarat bateri jam. Contoh paling mudah yang kita boleh guna jam loceng. Bila bateri dah lama digunakan, ia semakin lemah, bunyi alarm pun dah tak kuat. Kemudian jam saat mulai perlahan, kadang berdetik tapi jarumnya di situ sahaja.

Begitu juga sel dalam tubuh kita yang mengandungi mitocondria yang bertindak seperti jam. Semakin berusia, mitokondria yang berfungsi menjana tenaga kepada sel lama kelamaan semakin lemah. Kehadiran Coenzim Q10 memberi tenaga kepada mitokondria.

Apabila kita mengambil CoQ-Trol Plus Shaklee ibarat kita menambah atau mengecas semula bateri dalam tubuh badan. Hasilnya, tubuh kita akan lebih segar, cergas dan bertenaga.

Perumpamaannya bila kita tukar bateri baru, pasti jam loceng akan berdering dengan kuat sekali.

Begitu lah analoginya bila kita ambil coqtrol plus. Meningkatkan coenzyme Q10 dalam badan.


Nak tahu apa yang ada dalam coqtrol plus shaklee?



Asasnya dalam coqtrol plus ada 3 benda ni:

🌺Coenzyme Q10
🌺Reseveratrol
🌺Tocopherol (vitamin E)


Coenzyme Q10 dapat bagi tenaga kepada manusia dan juga sperma supaya menjadi kuat bagi memudahkan dapat zuriat.

Resveratrol berfungsi jaga sel badan supaya tak rosak, bantu stabilkan hormon. Dan juga untuk mereka yang selalu letih dan mengantuk.

Vit E adalah membantu kesuburan lelaki & perempuan dan juga menjaga sperma supaya tak cacat.


Kalau tengok balik coq trol plus dengan vitamin E ni keduanya ada persamaan dan kelebihan untuk masalah kesuburan. Sekiranya anda mengambil gabungan vitamin E dan coq10 sekaligus pun boleh bagi siapa nak meningkatkan kesuburan. 

Nak kulit cantik sebab ada vitamin E. Resveratrol dan coq10 pula bagus untuk kulit kelihatan lebih muda. Ia dipercayai dapat memelihara jantung juga.

Bila kita tengok kandungan dalam coQ ini sudah macam kita makan 3 produk serentak iaitu VIVIX, VITAMIN E DAN COQ10. Produk yang tiga ini kalau ambil single pun dah power kalau amik 3 lagi lah kan power kesan dia.

Sekiranya tak cukup bajet nak beli resv dan vivix, saya suggest boleh ambil coqtrol plus sebagai pengganti.


Apa lagi Jangan baca saja. Jom dapatkan untuk diri sendiri dan orang tersayang.
Kita cakna dan peduli tentang kesihatan kita juga okiess.


Apa sahaja yang pertanyaan atau pembuan berkaitan produk, boleh terus whatsapp saya di sini




#shakleebukitmahkota
#shakleebandarseriputra
#shakleenilai
#shakleebangikajang
#shakleekajang
#shakleebangi
#shakleesemenyih













Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Set Eksklusif Shaklee Untuk Wanita Mengandung dan Berpantang.