Vitamin Shaklee Untuk Wanita Kekal Sihat, Cantik dan Cergas


Dalaman dan luaran seseorang wanita memainkan peranan sangat penting bagi emosi dan perbuatan mereka sepanjang hari. Jika emosi baik, maka baiklah perjalanannya sepanjang hari. Jika emosi tidak baik, maka segala perjalanan keseluruhan harinya akan menjadi tidak lancar. Fikiran mula kusut, kesihatan kian merosot.


Tak kira berapa pun usia kalian, sama ada dah berkahwin atau belum, tua atau muda wanita perlu kekal sihat, cantik dan cergas tak kira sama ada dalaman, luaran dan emosi.


Nak kekal sihat, cantik dan cergas ketahui jenis vitamin yang anda boleh amalkan.


Di sini syafa nak kongsikan 4 jenis vitamin shaklee yang sesuai diambil khusus untuk anda golongan wanita. 


1. Vitalize (multivitamin)



Vitalize ini lebih dikenali sebagai multivitamin. Kenapa multivitamin? Ini adalah kerana vitalize mempunyai 28 jenis vitamin, mineral dan iron yang diperlukan tubuh badan. Penting iron (zat besi) untuk anda yang pernah ada sejarah hb low, tekanan darah rendah. Ia membantu menghasilkan sel darah merah,melancarkan peredaran darah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.


2. GLA Complex



Wanita dan hormon berpisah tiada. Anda pernah mengalami senggugut yang teruk? Period tak teratur, hormon tak stabil? Untuk memastikan mood dan emosi seorang wanita itu terjaga, anda perlu mengambil GLA complex shaklee untuk kesejahteraan menyeluruh.

Dalam GLA ni ada borage oil, sufflower oil dan vitamin E. Bagi wanita yang mempunyai masalah jerawat sangat bagus untuk consume GLA ni secara berterusan kerana ia dapat membantu masalah skin, kecutkan jerawat.

Bukan itu sahaja GLA ni juga boleh digunakan untuk urutan muka. Caranya anda hanya perlu cucukkan sofgel gla dengan jari dan Picit. Kemudian boleh sapu kulit dengan urutan face yoga. Cubalah! Kulit lebih anjal, tegang, tidak kendur atau kedut dan bentuk muka lebih simetri.
Anda akan kelihatan lebih muda dari usia.


3. Omega-3

Omega yang mempunyai penyulingan sebanyak 3kali.


Vitamin seterusnya adalah omega guard. Omega Guard shaklee kaya dengan omega 3 iaitu minyak ikan yang terdiri daripada ikan kecil dari laut dalam yang sejuk. Ini kerana ikan tersebut tidak terdedah kepada pencemaran dan merkuri. Kajian menunjukkan ikan di lautan sejuk mengandungi omega 3 yang sangat tinggi.

Jadi untuk wanita yang mengalami masalah sakit ketika kedatangan haid, omega berfungsi sebagai anti radang (anti inflammation) yang mana dapat mengurangkan kesakitan pms.

Untuk wanita yang sedang hamil, EPA dan DHA yang ada dalam Omega dapat membantu perkembangan sistem saraf otak bayi dalam kandungan.

Untuk golongan wanita yang berusia kandungan minyak ikan yang ada dalam Omega dapat meningkatkan daya ingatan dan mengelakkan daripada alzheimer.


4. Ostenutrix



Ostenutrix lebih dikenali dengan panggilan 'oste'. Oste ni adalah sumber kalsium terbaik yang sangat bagus untuk tulang.

Seiring dengan usia seseorang wanita, tulang akan mengalami kemerosotan dan sendi rawan mulai lemah dan haus. Begitu juga otot dan saraf wanita.

Kurangnya pengambilan kalsium di usia muda mempengaruhi masalah kesihatan sendi rawan kita. Sebab itulah ada sesetengah wanita tulang cepat rapuh, mudah sakit lutut walaupun masih muda.

Wanita yang kuat berkerja, yang menyusukan anak, yang selalu sakit pinggang, yang selalu kebas-kebas, lenguh badan, boleh ambil oste untuk melegakan masalah tersebut.

Kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.



Ayuhh wanita jom sama-sama kita jaga kesihatan supaya lebih kekal sihat, cantik dan cergas. Sekarang ni GLA tengah ada promo tau. Nak dapatkan apa-apa vitamin shaklee klik sini








Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Set Eksklusif Shaklee Untuk Wanita Mengandung dan Berpantang.