5 Makanan Terbaik Semulajadi Bantu Bakar Lemak

Selain daripada melakukan aktiviti senaman, pemilihan makanan juga penting bagi anda yang nak cepat kurus. Lemak berlebihan dalam badan perlu disingkirkan. Jika dibiarkan terlalu lama akan menjadi lemak tepu dan boleh menjadi punca utama  kegemukan. Sekaligus menganggu kesihatan badan. 

Jadi anda perlu tahu apakah  makanan semulajadi yang boleh bantu bakar lemak dengan lebih cepat.

Di sini syafa kongsikan 5 makanan terbaik bantu bakar lemak.


1. Telur

Telur mengandungi 75 kalori, 7 gram protein. Kuning telur mempunyai vitamin D dan mampu mengurangkan lemak di dalam badan. Mengambil telur ketika sarapan juga boleh membantu mengurangkan rasa lapar dan menurunkan kalori.


2. Teh hijau

Teh hijau mengandungi flavanoid dan kafein. Bahan yang terkandung dalam teh hijau boleh meningkatkan kadar  metabolisme dan membakar lemak. Di pasaran ada banyak jenis teh hijau. Pilih lah teh hijau yang tiada gula.


3. Kacang soya

Sememangnya kita tahu kacang soya kaya dengan protein. Tambahan pula GI rendah. Makanan yang GI rendah mampu mengawal rasa lapar dalam tempoh yang lama.
Malah Protein  yang ada di dalam soya tidak mengandungi lemak berbanding protein haiwan.


4. Sayuran dan buahan hijau

Sayuran dan buahan hijau adalah makanan yang baik untuk usus. Sayur seperti bayam, brokoli, buah epal hijau, jambu batu bukan sahaja rendah kalori tapi mempunyai banyak khasiat terutama fibre. Fibre berfungsi meningkatkan sistem penghadaman dan pencernaan


5. Avacado


Menariknya, kandungan lemak yang ada dalam avacado adalah lemak sihat. Lemak sihat akan menyerap lemak yang diperlukan badan dan membantu mengurangkan lemak yang tidak diperlukan. 

Makanan semulajadi ini mudah didapati. Jika nak bakar lemak dengan lebih cepat, boleh lah amalkan makanan sihat ini.  

Pengambilan supplement juga jangan dilupakan untuk menyokong lagi proses bakar lemak. Jom ketahui mengenai vitamin shaklee supplement terbaik di Malaysia


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#projekkurusraya2023


Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Pengedar Shaklee di kawasan Kajang/Bangi