Bagaimana Cara Mudah Buat Duit Raya Dengan Shaklee

 



Lagi beberapa hari ramadhan nak tiba. Selepas itu syawal pula menjelma. Dan bulan syawal antara bulan paling banyak kita perlukan duit.

Betul tak?

Bulan tersebut kita akan banyak berbelanja sama ada untuk persiapan raya, perjalanan balik kampung dan sebagainya.

Seperti tahun ini, raya aidilfitri jatuh pada 22 April 2023. Beruntungnya semua SID shaklee di Malaysia, duit bonus shaklee masuk awal iaitu setiap 14 hari bulan. Bermakna untuk bulan ini, kami akan dapat seminggu awal sebelum tibanya raya. Yeayy Bestnya! Syafa bersyukur sebab Allah gerakkan hati untuk buat bisnes shaklee. Di kala orang lain belum dapat gaji, kami dapat duit raya awal shaklee!

 "Bestnya dapat duit raya awal. Saya berminat. Tapi macam mana cara nak buat duit dengan shaklee tu?" 

Meh..syafa kongsikan bagaimana cara mudah buat duit dengan shaklee.

1. Daftar keahlian
Pertama sekali, korang perlu daftar keahlian shaklee. Untuk pendaftaran, ada 2 cara sama ada bayar yuran keahlian RM35 atau buat belian produk 100 point ke atas. Tengok lah yuran keahlian RM35 je, beli KFC lagi mahal
Kalau betul-betul buat, duit bisnes boleh dapat berganda, boleh guna untuk duit raya. Best kan!
Macam syafa, syafa akan kumpul order dengan family, kawan2. Cukupkan belian 100 point. Automatik free yuran keahlian. Sekiranya belian melebihi 150 point, dah boleh dapat duit shaklee!
Eee mudahnyaa.

2. Tak perlu pegang stok.
Kalau nak tahu, syafa tak pegang stok pun untuk berbisnes. Syafa hanya perlu order di website, nanti shaklee akan hantarkan terus depan pintu rumah. Jadi korang akan dapat stok fresh dari shaklee. Nak pegang stok? Tak ada masalah boleh je kalau korang nak buat stok sikit kat rumah kan. Jika ada jiran terdekat nak urgent, senang boleh terus hantar. So terpulang kepada kita. Tiada istilah kena ada stok banyak2 baru boleh menjual. Akhirnya tak laku simpan bawah katil. No ya. Shaklee bukan begitu.

3. Tak perlu pening cara nak promote produk.
Shaklee ni dah bertahun bertapak di Malaysia. Produk well known. Jadi kita tak perlu pening nak promote. Sebab ramai dah tahu. Jadi tugas kita hanya sebarkan manfaat, kongsi lubuk emas yang ada di shaklee supaya ramai-ramai boleh join, boleh dapat duit raya awal.

Once you dah join dengan syafa, segala marketing tools dari segi poster, video produk, copywriting, cara nak promote di FB, ig, story semua kita sediakan. Jadi tak perlu dah nak pening-pening. Guna je marketing tools yang ada. InshaaAllah konsisten buat ada lah hasilnya.
Mudah kan nak buat duit dengan shaklee.


Kenapa kita perlu buat duit raya dengan shaklee?

Memandangkan harga sekarang dah tak macam dulu, semuanya keras-keras ya. Bila tengok harga baju, boleh sesak nafas. Itu baru baju anak, belum lagi baju diri sendiri, baju suami. Bukan setakat untuk beli baju family kita je tapi mesti teringin nak beli baju untuk mak ayah, mertua kan.. Uishh boleh migrain jugak bila fikirkan.

Faktor yang kedua, kos perjalanan pergi balik kampung. Duit minyak, duit tol, servis kereta, beli bekalan makanan anak-anak untuk sepanjang perjalanan. Sudah semestinyaaa kita perlu duit lebih untuk tampung kos keperluan tersebut. Itu baru kos perjalanan pergi balik. Belum lagi kos perjalanan bila hari raya nanti. Sudah pasti kita akan banyak  bergerak dari suatu destinasi ke suatu destinasi. Semua tu juga harus dikira.

Seterusnyaa peruntukan untuk persiapan raya dari segi juadah raya. Ye lah kita raya setahun sekali, mesti macam - macam menu di fikiran kita untuk juadah raya nanti. Syafa suka hidangkan macam-macam makanan untuk tetamu. Suatu kepuasan bila kita meraikan tetamu yang datang dia kenyang dengan juadah yang kita sediakan. Duit raya juga perlu diasingkan untuk anak-anak yang datang. Dari sini kita dah nampak betapa besar peruntukan yang diperlukan.

Bila buat bisnes, sedikit sebanyak dapat tampung segala keperluan. Jadi syafa nak ajak korang jom ramai-ramai ajak Kawan-kawan adik beradik sama-sama buat duit mudah dengan shaklee. Cepat-cepat join sekarang nanti boleh dapat duit raya awal dari shaklee! Sebelum raya dah boleh dapat. Eee best kan.




Jomm. boleh terus whatsapp syafa. Nanti syafa akan guide cara mudah buat duit dengan shaklee.


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023







Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Pengedar Shaklee di kawasan Kajang/Bangi