5 Sebab Kenapa Vitamin Shaklee Terbaik di Malaysia


Tak dinafikan banyak vitamin yang ada di luar sana. Macam-macam brand ada. Sejak Malaysia dilanda wabak penyakit, makin bercambah syarikat yang mengeluarkan vitamin jenama masing-masing. Bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.

Sampaikan kita sebagai pengguna pun dah tak tahu nak pilih vitamin brand mana yang terbaik. Nak beli vitamin, pilih lah yang semulajadi, selamat untuk jangkamasa lama dan berkesan. 

Jadi, wajib syafa berkongsi dengan semua supaya lebih ramai yang tahu kenapa vitamin shaklee yang terbaik.


Dari apa yang syafa share, anda boleh membuat perbandingan dan memilih vitamin mana yang menjadi pilihan.


1. Supplement tertua di dunia

Nak tahu tak, sebenarnya SHAKLEE ni dah 100 tahun bertapak di dunia. MashaaAllah lama dah.
Dan Dr. Forest Shaklee adalah pencipta vitamin pertama di dunia!

Vitamin itu adalah....

              Dahulunya dipanggil Vitalized Minerals


Vitalea iaitu wujud pada tahun 1915. Dikenali sebagai supplement tertua di dunia. Ini bermakna berjuta orang di seluruh dunia yang dah makan vitamin shaklee. Dan sejak daripada itu sehingga hari ni masih ramai yang mencari dan mengambil vitamin shaklee sebagai supplement kesihatan harian. 

Selepas terciptanya vitamin shaklee, baru la satu dunia BOOM explore pasal VITAMIN. Maka wujud lah macam-macam vitamin dari pelbagai brand.


2. Bahan semulajadi yang paling tulen dan melangkaui organik



Apa yang bestnya shaklee ni, semua produk yang dikeluarkan bukan sahaja kandungan semulajadi yang paling tulen tapi "beyond organic". Boleh dikatakan setiap produk yang dihasilkan betul-betul menjaga kualiti sejak dari penanaman biji benih. Setiap produk yang dikeluarkan dibuat ujian sehingga 3x untuk membuktikan setiap bahan yang digunakan bebas dari bahan tiruan, bahan kimia yang berbahaya serta racun perosak serangga walau sebesar zarah. Betapa shaklee betul-betul menjaga kualiti.


3. Supplement shaklee adalah selamat dan terbukti berkesan.

Setiap produk shaklee juga perlu melalui piawaian yang sangat ketat dan tak ada satu pun yang boleh merosakkan sel dalam badan. Ini bersesuaian dengan falsafah Dr Forest shaklee sendiri  "In harmony with nature" iaitu adalah mencipta produk-produk yang mengutamakan kehidupan harmoni bersama alam semulajadi.



Shaklee sesekali tidak pernah membuat ujikaji ke atas haiwan malah membuat kekejaman. Setiap produk yang dihasilkan juga adalah selamat dan mesra alam. Bahkan botol supplement itu sendiri dibuat dari food grade dan bersifat biodegradable.

Satu kajian landmark study telah dibuktikan oleh Elizabeth Blackburn terhadap pengguna yang mengambil supplement dengan tidak mengambil supplement. Hasil daripada kajian tersebut, ternyata pengguna yang mengambil supplement mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik dan jangka hayat lebih panjang. Ini menunjukkan vitamin shaklee adalah berkesan pada mereka yang mengamalkannya. Jadi dengan pengambilan supplement berterusan, merendahkan risiko untuk mendapat pelbagai penyakit.


4. Produk yang tahan lama dan berbaloi untuk dapatkan. 



Sudah tentu produk shaklee adalah produk yang menjimatkan dan harga masih mampu milik. Salah satunya vitamin C. 1 botol vitamin C ada 180 biji. 1 biji satu hari. Bermakna anda boleh ambil dalam tempoh penggunaan yang lama  iaitu 6 bulan baru habis sebotol vitamin c. Dengan adanya teknologi sustained release membolehkan vitamin c dilepaskan perlahan-lahan setiap 1 jam. Jadi anda akan mendapat nutrisi dari vitamin c secara optima.


5. Memenangi anugerah trusted brand.



2 tahun berturut-turut iaitu pada tahun 2021 dan 2022, shaklee telah memenangi anugerah berprestij "Trusted Brand Readers Digest" kategori health and supplement. Anugerah ini bukan dibayar oleh shaklee tetapi adalah hasil daripada survey yang dibuat oleh readers digest yang mana pembaca readers digest sendiri yang memilih shaklee sebagai pilihan supplement kesihatan. Pembaca readers digest pula bukan lah calang-calang orang tetapi terdiri daripada pelbagai golongan iaitu para doktor, golongan korporat dan ramai lagi golongan elit.
Dari sini dapat dibuktikan bahawa sebenarnya supplement shaklee menjadi pilihan ramai dari pelbagai golongan.


Jika selama ini anda tertanya-tanya adakah vitamin shaklee selamat untuk diambil atau tidak, entry ini telah membantu dan memberi jawapan kepada anda. 

Nak tengok lagi sejauh mana keberkesanan  Set Kurus Shaklee boleh klik link yang syafa highlight kan tu. 
Syafa ada share gambar mereka yang berjaya kurus dengan  vitamin shaklee

Jadi jangan was-was menggunakan produk shaklee ya. Heheh.. 

Nak daftar sebagai ahli? 
Klik sini untuk pendaftaran online. 


Syafa, 
Pengedar shaklee Bangi/Kajang/Nilai



#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Pengedar Shaklee di kawasan Kajang/Bangi