Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

Kalau sebelum ni syafa pernah share Pengalaman Puasa Dengan Set Puasa Shaklee. Kali ni syafa akan share kurus sebelum raya dengan Set Kurus Shaklee. 

Selalunya waktu-waktu nak dekat puasa, nak dekat raya ni lah mesti akan ada satu misi dalam diri masing-masing..



"Road to kurus la.. Road to inchloss.. Road to supple skin... Road to ideal weight.. Road to Jannah.." 

Ehh!! 😜

Macam-macam lah kan. Masing-masing nak road itu nak road ini.. Ye lah nak kurus, nak langsing, mesti lah semorang nak cantik-cantik di hari raya. Kannn.. 

Kebetulan pulak tadi syafa dapat whatsapp dari sorang customer ni tanya pasal supplement kurus dengan set shaklee. 

Yada, yada, bla, bla sembang2 dalam wasap papp closed deal..hehe baru close deal. Belum lagi close sale. Doakan syafa close sale tau.

Shaklee ni sungguh bijaksana, bijaksini dan bijakthere.. Dekat2 nak puasa dia keluarkan promo nak bagi orang berpuasa dengan penuh tenaga sambil dapatkan body yang letops.

Kalau bulan puasa, bukan ramai orang kurus tapi akan ramai orang naik berat badan.

Benor ke edok? 

Kalau tengok balik kan time bulan puasa ni dah macam hari-hari pesta makanan. Bazaar Ramadhan meriah dengan makanan sedap-sedap menggemukkan.

Kita pulak dalam keadaan lapar tak boleh kawal nafsu. Makan apa saja, semua sedap2 belaka lemak-lemak, berkalori tinggi..

Bila time raya, pappp body setambun tanpa sedar. Naik berkilo🥶.aduhhh... 

Raya lagi nak kena hadap makanan pula sedap2.  Allahu.. 😂. Lagi tak boleh nak kawal nafsu. 

Jadi waktu bulan puasa la masa yang sesuai untuk kita kejar berat badan yang ideal. Tapi, nak kurus bulan puasa ni perlukan tenaga dan sokongan nutrisi yang lengkap.

Untuk permulaan yang nak turunkan berat badan, apa yang perlu buat? 


TARGET

Letakkan target ikut kemampuan masing-masing.  Berapa kilo nak turun dan allignkan dengan makan makanan yang seimbang. Jika berat tak turun seperti yang diidamkan, usah sedih kadang tu berat mungkin tak turun sangat tapi ada inchloss. At least ada improvement. Itu pun dah okay.

Lagi pun setiap orang badan tak sama. Ada yang turun banyak ada yang turun sikit. Ada cepat ada lambat. Tidak mengapa. 


SEDIA

Nak kurus tak mudah. Anda juga perlu  bersedia dari segi fizikal dan mental. Dah biasa dengan lifestyle yang sebelum, bila nak kurus kena tahan segala godaan makanan. Tinggalkan gula putih dalam pemakanan supaya kita tak mudah craving. 


PERSEKITARAN

Untuk memastikan penurunan berat badan berjaya, cari persekitaran yang sama dengan kita. Contoh join group-group kurus, join group diet sihat. 

Untungnyaa siapa yang join dengan syafa baru-baru ni, kita ada group khas khusus untuk mereka yang nak turunkan berat. Dalam tu akan ada coach trainer yang mana mereka ini akan ajar peserta segala ilmu berkaitan detoks, corak pemakanan sihat, dan banyak lagi. Bila ada group sebegini anda akan lebih bersemangat dan  tidak lah terbabas dan tersesat di lautan dalam😂



Dalam proses menurunkan berat badan, supplement juga perlu diambil bersama untuk memastikan anda mendapat nutrisi yang cukup. 

Di bawah ni adalah set lengkap shaklee yang mana boleh membantu mempercepatkan lagi proses penurunan berat badan. 

                    Set kurus HELLO NEW YOU


Let me explain one by one setiap satu fungsi produk ni. 


                             CINCH SHAKE


                     Ermmm Sedapnyaaa😋 

Nak kurus, pengambilan protein kena cukup. Cinch shake shaklee dapat dapat mengawal rasa lapar dalam tempoh yang lama. Leucine yang ada di dalam cinch shake dapat membakar Lemak Visceral (lemak perut). 

Lemak perut merupakan lapisan lemak paling dalam, di dalam perut kita.Lemak ni sangat susah untuk disingkirkan. Lemak yang terkumpul boleh mengakibatkan sakit jantung. Leucine boleh membantu untuk membakar lemak visceral ni kerana mengandungi amino acid yang tinggi.

Khas untuk mereka yang nak berdiet, nak membentuk otot tanpa lemak, supplemen yang ada leucine sangat sesuai. Kerana ia membantu membentuk jaringan otot baru dalam badan. Bila kurus, badan tidak mengeleber.



                                   LECITHIN

Fungsi utama Lecithin adalah sebagai 'pemecah/pencair lemak' atau disebut 'fat emulsifier'. 

Apabila Lecithin 'bertemu' dengan lemak lemak degil, ia akan 'memecahkan dan bercampur/bergabung' dengan lemak-lemak tersebut dan seterusnya membawa ia keluar.



                                OMEGA GUARD

Dah ambil Lecithin, gabung pula dengan omega guard yang kaya dengan EPA dan DHA membantu mempercepatkan lagi proses pembakaran lemak. Serta meningkatkan hormon leptine. Selera makan akan terkawal dalam tempoh yang lama.



HERBLAX

Lemak yang telah terbakar tadi akan dilawas oleh herblax. Herblax adalah agen pelawas, agen detox. Berfungsi membuang toksin dengan cara pembersihan usus secara lembut dan semulajadi. Sebab tu kalau ambil sebelum tidur, keesokan paginya confirm akan mudah membuang. Berat mudah turun, perut cepat kempis dan badan lebih ringan. 


Antara mereka yang dah berjaya weight loss dengan sokongan set kurus shaklee. 



               


 Lagi testimoni 


Semua orang boleh kurus. Tidak kira bagaimana pun berat anda, jika betul-betul tekad pasti ada hasil. Bukan sekadar turunkan berat badan, tapi nak mudah beribadah, nak mudah bergerak. Yang penting sihat secara alami. 

Masih sempat lagi untuk anda kurus sebelum raya dengan set shaklee ni. Nak badan letopss kannn.. 

Kalau kata ada yang nak cuba dapatkan set lengkap kurus shaklee, boleh je terus whatsapp. Syafa akan bantu anda untuk dapatkan berat yang ideal. 


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#kurusraya2023


Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Pengedar Shaklee di kawasan Kajang/Bangi