Multivitamin berwajah baru.

 


Sebut saja vitamin c semua orang tahu. Tapi bila sebut multivitamin tak semua orang tahu kan. Hakikatnya multivitamin pun sangat penting selain vitamin c dan vitamin-vitamin lain.

Kalau nak tahu, multivitamin pertama di dunia adalah vitalea shaklee pada tahun 1915 yang mana pengasasnya adalah Dr. Forest Shaklee. Dan vitamin itu masih wujud sehingga kini! 

Wow sangat kan.. Dah 100 tahun usia multivitamin shaklee ni.😍

Kisahnya, pada zaman Dr Forest ada klinik, most of the patient yang datang semua sakit yang lebih kurang sama. Lepastu dia mula pelik kenapa semua sakit sama.

Macam dekat klinik kita jugakla kan? Kebanyakannya demam batuk selsema. Jadi dari situ lah Dr Forest cipta multivitamin ni atau nama lama dulu vitalised mineral.

Suprisingly, ramai yang pulih. Padahal vitaliased mineral tu bukan ubat, cuma hanya multivitamin. So dari situ la Dr Forest dapati, masyarakat kita ni sebenarnya mengalami kekurangan zat makanan.

Sejak daripada itu lah, makin ramai pengusaha luar yang mengeluarkan multivitamin dengan pelbagai jenama.

Kalau dahulu multivitamin shaklee namanya vitaliased kemudian bertukar nama menjadi vitalea. Dan sekarang multivitamin shaklee dah berwajah baru dengan menambah baik formula lebih banyak khasiat vitamin dan mineral di dalamnya. Nama baru nya adalah vitalize.

Apa kebaikan multivitamin shaklee?

Multivitamin terdiri daripada pelbagai jenis vitamin. Salah satunya vitamin A, C, vitamin B, D dan banyak lagi. Multivitamin mempunyai 28 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan badan kita. Dalam 1 tablet ni lengkap dengan semua khasiat untuk tubuh badan. Haaa banyak kan. Multivitamin ni boleh dikatakan vitamin asas yang kita perlu ambil setiap hari.






Botol multivitamin berwajah baru bertukar nama kepada vitalize! Anda boleh lihat gambar rajah di bawah perbezaan antara yang baru dan lama. 


Ada beberapa bahan baru yang dimasukkan & ada yang dikeluarkan juga bagi mendapatkan kebaikan yang optima kepada pengguna.


Siapa perlukan vitalize?



Boleh dikatan semua orang dewasa perlu makan vitalize ni  sebab ia bantu menampung kelompongan nutrisi yang tubuh kita tak dapat dari makanan. 

Kalau anda kata "saya tak perlu vitamin-vitamin ni.." Haaaa... Jangan tipuuu.. Cuba cek semula pinggang makanan masing-masing. 

Berapa kali sangat lah dalam seminggu anda dapat makanan hidangan lengkap cukup dengan semua nutrisi untuk badan.

Saya yakin ramai yang gagal bab makan hidangan lengkap ni. Sebab tu lah syafa suggest anda ambil vitalize ni sebagai vitamin asas harian anda. Dalam ni lengkap dengan pelbagai vitamin. Kalau dari sumber makanan, mungkin kita jarang makan dan tak mampu nak makan hari-hari. Tapi dengan 1 tablet multivitamin ni anda dapat ke semua 28 jenis vitamin dalam badan.

Siapa yang jenis cepat lesu, letih, hb rendah lepah 1-2 minggu konsisten ambil, anda akan dapat rasa perbezaan yang ketara. 


Berapa harga sebotol vitalize ni? 

Harga ahli : RM78
Harga Bukan ahli : RM98.75


Ada yang nak tak vitalize ni dengan harga ahli? Jom jangan lupa dapatkan tau. Boleh terus wasap syafa okiess. 


#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023




Comments

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Set Eksklusif Shaklee Untuk Wanita Mengandung dan Berpantang.