Jerawat Di Muka Mudah Naik! Ini Vitamin Harga Rahmah Untuk Kulit Cantik.

 


Selain mempunyai badan kurus, memiliki kulit yang sihat dan cantik memang idaman semua orang. Lumrah, manusia suka kecantikan. Tak kira sama ada lelaki atau perempuan. Lelaki zaman sekarang pun dah mula pandai ambil berat penjagaan kulit muka. Stressnya lah kan bila muka mudah naik jerawat. Walaupun hanya seketul dua. Kadang tu sampai tak nak jumpa orang pun ada. Punya lah malu. Apatah lagi bagi yang mengalami jerawat banyak. 

Bila naik jerawat, tangan mula gatal nak picit-picit je rasa. Jadi kepuasan bila dapat picit jerawat. Akhirnya berdarah dan tinggalkan kesan parut. Lepas tu mula sedih dan menyesal😀

Seeloknya bila naik jerawat janganlah dipicit-picit. Biarkan begitu. Nanti akan kecut sendiri. 



Kenapa muka mudah naik jerawat?
Pori yang tersumbat punca jerawat mudah naik. Jerawat berlaku apabila lubang kecil yang ada pada kulit tersumbat. Pori yang tersumbat ini pula kemudian akan mengalami keradangan dan naik sebagai bintik kecil.


Syafa ada baca, salah satu punca jerawat naik disebabkan perubahan hormon. Perubahan hormon boleh berlaku sama ada ketika datang haid, atau waktu hamil. Faktor pemakanan juga boleh menyebabkan jerawat mudah naik. Menurut ahli dermatologi, makanan yang mempunyai gula tinggi boleh memburukkan lagi keadaan kulit. Ini kerana kandungan gula yang tinggi boleh menghasilkan minyak yang banyak pada kulit. Minyak yang banyak boleh menyebabkan jerawat. 


Jadi, bagaimana untuk dapatkan kulit yang cantik, licin, bebas parut tanpa cela? 

Semestinya anda memerlukan pengambilan makanan yang sihat. Makanan yang kaya dengan protein, kaya dengan vitamin B, vitamin E, vitamin C.

Dengan bantuan vitamin kulit shaklee, InshaaAllah boleh membantu masalah jerawat yang dihadapi.
Tambahan pula sekarang shaklee tengah mengadakan promosi rahmah yang mana semua orang mampu untuk memiliki dan dapatkan kulit cantik.

Bagaimana vitamin kulit ini boleh membantu masalah kulit?
Dalam Set Rahmah ni ada esp dan vitamin C.


ESP

Badan manusia memerlukan asid amino untuk memperbaharui kulit. Asid amino tidak boleh dihasilkan oleh badan dan manusia perlu dapatkan asid amino melalui sumber pemakanan atau makanan tambahan. Salah satunya daripada Esp. Esp shaklee kaya dengan protein dan lengkap dengan 9 jenis asid amino yang diperlukan oleh badan untuk hasilkan sel kulit baru. Ia sangat penting untuk proses pemulihan dan pembaikan sel tisu baru untuk Kulit.

Di dalam ESP juga terdapat niacin iaitu (vitamin B3) . Kalau anda perasan, niacin ni banyak digunakan oleh pengeluar produk kecantikan kulit. Fungsi niacin yang ada dalam ESP merupakan bahan anti penuaan yang kuat bagi mengatasi masalah garis halus. Ia juga membantu mencerahkan kulit, menjaga kelembapan kulit, memperkuat pertahanan lapisan kulit yang paling luar.


Vitamin c

Vitamin C juga memainkan peranan penting untuk kulit sihat kerana vitamin c membantu mengecutkan jerawat dan memudarkan parut jerawat. Kolagen yang ada di dalam vitamin c akan membuatkan kulit kelihatan lebih berseri, awet muda dan tak dimamah usia.


Bagaimana untuk dapatkan set Rahmah ini?

Ada 2 pilihan untuk dapat set promosi ini dengan harga yang tersangat murah, jimat dan berbaloi


Pilihan 1


Set A : ESP dan Vitamin C
Harga untuk set A hanya lah RM99 sahaja daripada harga sebenar RM288.
Keahlian adalah percuma.


Pilihan 2


Set B : 2 ESP dan 2 vitamin c

Harga untuk set B RM188.

Bayangkan jika anda ambil set A 2 set, jumlah harga sebanyak RM198. Tapi jika ambil set B ni, Shaklee bagi lagi diskaun RM10. Hanya RM188.

Percuma keahlian dan percuma penghantaran.


Best kan?


Jika anda nak dapatkan sama ada untuk diri sendiri, ahli keluarga atau Kawan-kawan boleh terus whatsapp syafa untuk details.







Comments

  1. kalau kulit berminyak boleh ke cuba? sebab kulit sy kadang dia kering kadang berminyak, tapi bila berminyak tu mmg rasa tak selesa

    ReplyDelete
  2. Hm kena cuba ni sebab sekarang harga murah kaw kaw !!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Contohi Amalan Gaya Hidup Sihat Seperti Rasulullah SAW.

Jeragat tak boleh dihilangkan tapi boleh pudar. Sini petuanya.

Pengedar Shaklee di kawasan Kajang/Bangi